Podle Athene Donaldové jednoduše proto, že rodiče podléhají sexistickým stereotypům a dívkám kupují panenky, zatímco chlapcům logiku rozvíjející stavebnice. Ona měla to štěstí, že ji formovaly hračky nutící k přemýšlení. S touto přední vědkyní souhlasí i stavební inženýrka Roma Agrawalová, o jejíž znalosti se dnes opírá slavný londýnský mrakodrap Shard.
Když bylo Romě osm let, jak vyprávěla deníku The Telegraph, dostala se sestrou nejen panenky Barbie, ale také stavebnici domu pro panenky. Skládačku musely samy nejdříve prozkoumat a složit. Začaly ji také doplňovat materiály z okolí a nad výstavbou domu uvažovat. Pro budování domečku pro panenky se nadchly a hrály si na stavební inženýrky.
„Malé dívky, jimž dávají pouze hračky, které sestávají ze zrcadel a hřebenů, kuchyňských sestav a panenek, se učí, že vzhled a pečování o sebe jsou důležité. Chlapci, kteří dostávají vědecké hračky, skládají stavebnice, mají bojovné hračky, se učí experimentovat a konfrontace je pro ně přirozená,“ vysvětluje Agrawalová, jak už od útlého věku společnost vylučuje dívky z úspěchu ve vědě, zatímco chlapce předem programuje pro role fyziků, matematiků a techniků různého typu.
Souhlasí s profesorkou Donaldovou, která jako první kritizovala sexistické hračky, které podporují postoj společnosti v tom, že „věda není nic pro holky“.
Lady.cz (famous)











